المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : رواية رائعة و مشوقة:ي كرهي لك أول ما شوفتك ي اضعاف اضعاف حبي لك الحين



admin
10-19-2013, بتوقيت غرينيتش 01:05 AM
موضوع مقدم من منتديات ديزاد
منتديات ديزاد باتنة (http://www.dzbatna.com/vb)
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
هذة أول رواية رائعة و مشوقة لي ي رب تعجبكم ( ي كرهي (http://www.dzbatna.com/vb/t312744/) لك أول ما شوفتك (http://www.dzbatna.com/vb/t312744/) ي اضعاف (http://www.dzbatna.com/vb/t312744/) اضعاف حبي لك الحين )

أدخل بالرواية رائعة و مشوقة ما أعرف بالشخصيات بتعرفوها في الأحداث
لكن للمعلومة الرواية رائعة و مشوقة بين كلام مصري و إن شاء الله تفهموها وأمل أن تعجبكم 

بمول الظهران.
مي: بنات هتروحوا فين دلوقتي .
نهى : أي مكان مش مهم اي حاجة بس يالله انا أبي أجلس .
أية: تعالو نروح المطعم نتغدى وبعدين نفر نشوف وش بنشتري
مي : أوك .وباقي الشلة عايزين ايه يروحوا يتغدو ولا ايه .
رنا: اه يالله بينا نتغدى .
""وهم رايحين للمطعم ينادي صوت ""
زياد:مي مي
مي: هلا
زياد: سنة أناديكم وما تردون
مي: مسمعتش ي زيزو عايز ايه
زياد:أنا وديت الأهل لمطعم العوائل أبو أية ونهى ورنا والكل
مي: طيب احنا هنتغدى وبعدين نروح نشوف وش بنشتري
زياد : أوك لما تخلصي رني علي
مي: تمام
نهى تهمس لرنا : زياد من قريب حلوو
رنا: هههههههه والله
نهى : شش خلاص هتفضحيني
مي : ألووووو وش تقولون انتي وياها
نهى : ها ولا شي يلا جوعانة
أية ورنا ضحكوا:هههههههههههههههههههه
.................................................. ...................................
نروح عند العوائل إلي بالمطعم(للمعلومة مصريين)
أم زياد (هي أم مي )
بنتها مي 20 سنة تتدرس مفصل بالجامعة كلية هندسة .. مي حلوة حلوة حلوة مرررة م شاء الله عليها عيونها سود وجها مرة حلو فيها برائة وبيضة وجمال رباني عندها خمازة على خدها اليمين شعرها اسود يوصل لأخر ظهرها جسمها رشيق من الأخر حلوة جدااا مرة حلوة
زياد أخوها 23 سنة يدرس مفصل بالجامعة كلية طيران يخقق جسمه رياضي ورشيق حييل شعره اصفر بس مو مرة اشقرشوي يعني عيونه عسلي شعره يوصل لأذنه مرة شاب وسيم
أختها مرام عمرها 10 سنوات رابع ابتدائي قمر مثل أختها وأخوها عصبية شوي بس طيبة حييل
أم زياد: والله أكلهم حلو أوي المطعم دة
أم رنا:اي والله حلو بس شوي حار فيه شطة وحار كتير
أم زياد: أيي كله سبايسي على قولتهم
أم أحمد(هي أم نهى) مرة طيبة بس تعصب من عيالها الملاقيف
أحمد عمره 23 سنة صديق زياد يتدرس مفصل بالجامعة طيران بعد جسمه رياضي حلو مرة شعره وكله يخقق عيونه بنية وطويل شوي .
نهى21 سنة مع مي بالجامعة هندسة أكيد نهى ملامحها جذابة حييل مرة حلوة شعرها أسود لين كتفها ناعم عيونها سود جسمها حلو ومتوسط لا هي نحيفة ولا هي سمينة جسمها حلو .
أم أحمد : هههههههههههه شبعتوا ولا باقي ما نبي نتأخر كمان
أم زياد: اجلسي خلينا وين وين لما نطلع من البيت ونشوف بعض
أم أحمد : على قولتك خلينا لين البنات يخلصوا شراويهم
أم رنا حرمة حلوة وكبيرة بالسن بس مهو كبيرة مرة
عندها رنا 21 سنة مع مي ونهى بالجامعة هندسة رنا حلوة مرة عيونها خضروية شعرها نااعم مرررررة شكلها حلو وأنيقة مررة
الوحيدة لأمها وأبها ودلوعة كتير
أم رنا : تبون شي ثاني تاكلونه وهي تضحك لأن أم أحمد وام زياد خلصوا كل الأكل جوعانين الأخوة
الكل : ضحك ههههههههههههه وش فيكي باصتلنا باللقمة
أم رنا : هههههههههههههههه
.................................................. ....................................
عند البنات
نهى: مي حببتي تعالي ندخل عايزة أجيب ورد
مي: الله الله من إمتى بنحب الورد ها





الكل : ههههههههههههههههههههههه
نهى: خفة هتروحي معي ولا لأ
مي: ههههههه هروح
أية : انا ورنا هنجلس هنا أوك رنا
رنا : خلاص نستناكم هنا بس سرعة
مي ونهى : اوك (وراحوا )
وهم ماشين شافوا بنت صغيرة تبكي 
مي: نهى نهى شوفي ليش تبكي ي لباها بس 
نهى : مش عارفة يمكن تدور أهلها
مي: تعي نشوفها
نهى:يالله أوك
مي تمسك البنت : حببتي مالك ي قمر بتبكي ليه
نهى: فين أهلك ضايعة منهم
مي تهدي البنت الصغيرة عمرها5 ... بس حببتي بس برجعك لماما بس وينها هي
البنت: ما أدري ـأمممأأمممم وتبكي
مي شوي وتصيح البنت والله تبكي : خلاص ي عسل تعي ندور عليها
نهى: مي شوفي يمكن معاها رقم ولا شي وين ندور بالهي الزحمة ي عيني عليها
مي: تعي نهى حرام خلينا نكسب ثواب
نهى:اي ميوي يلا
البنت: أبي ماما انا أبي ماما
مي: خلاص بوديكي ليها ي روحي ... وتكلم نهى أقول ما أدري كإني شفت البنت هذي من قبل تشبه أحد يمكن م أدري
نهى: والله صادقة بس م أدري بعد انا
مي ماسكة بالبنت بيدها اليمين ونهى من شمالها ..: نهى أمسكيها الصغيرة بس بشوف من يد على جوالي
نهى :اي ماشي تعي ي ماما أجيبلك شكولا
البنت:وين ماما أبيها وديني لييها أممممأممم
نهى تتسكت فيها : حاضر ي لباكي قمر وش اسمك
البنت : اسمي لما
نهى: ي ربي ع الصوت متخفيش هوديكي لماما ي لمو ي قمر اسمك جميل زيك
لما:ههههه انتي حلوة ليش متتغطي وجهك
نهى والله انتبهت البنت قمر والله : عادي حببتي كلنا كاشفين
لما : ماشي خالتو
مي ماشية وتتكلم مع امها : ماما لما نخلص بدق عليكي زين
أم زياد : أي حببيبي خلاص
وسكرت مي وهي تمشي تطالع فالجوال إلا وتسمع صوت خناقة شباب بس ما طالعت بعدها ف الجوال .
نهى: وش فيهم هدول يتهاوشون
مي وبعدها تطالع بجوالها: م أدري
نهى: انتبهي ولد قدامك هي مي ي بت مي
مي ما انتبهت لحكي نهى .. وصقعت بواحد رفعت راسها : بسم الله الرحمن الرحيم
الشابمن إلي كانوا يتهاوشون ..: ما تشوفي إنتي استغفرالله
وفي نفسه وش ذا القمرر بسم الله م شاء الله ;)
مي ودموعها وشوي تنزل": .............
الشاب يطالع نهى إلا وشاف لما بيدها : لما لما
لما:اسلام اسلام
اسلام: حبيبيتي وين كني أدور عليكي من الصباح
لما تبكي بحضن اسلام: انتو وين كنتوا أمممم أممممم أدور انا عليكم
مي ونهى يطالعوا بدهشة
مي: يلا نهى نمشي
نهى: يلا
مي: اسفة أخي على الانصدام
اسلام غضبان: اي أقول انتي بعد كدة لا مشيتي انظري قدامك
مي في نفسها قلة أدب جايبن أختها مدري منو ويعصب بعد : طالعته وسحبت نهى وتمشي
لما : خالتو خالتو
نهى وش استغفرالله شباب ال ة وش ذا انتبهت لصوت لما ولفت :هلا حبيبي
لما : وين رايحة
اسلام انتبه انها إلي جايبة اخته هو إلي هاوشها وما شكرها : لو سمحت مشكورين
نهى : ابتسمت عفوا وتمشي
لما: ليش تهاوشها هي جابتلي شكولا
اسلام " بسم الله مشاء الله يخققون.:": وش قاعدة تقولي لما م سمعت
لما تعيد عليه ليش تهاوشها
اسلام يرفع الصوت:أنسة أنسة
لفت مي ونهى لما سمعوا صوت وما كانوا بعدو مرة قربين مننهم
اسلام يطالع بمي : أسف على اسلوبي أنسة ومشكورة مرة تانية
مي" من شافته مفهية ي ربي يخخخخق بمعنى الكلمة " تبارك الله عليه
نهى : هي يكلمك بنت وش فيكي
مي انتبهت: اي حصل خير أخي يلا سلام عليكم وتسلم على لما هي ونهى مشوا
""واسلام واقف يطالع فيها .. ولما تكلم فيه وهو ف دنيا ثانية ""
لما: هيييييييييييي انت ليش م ترد أطررش شي
اسلام : وش في لموو ليش تصارخين
لما : أكلمك انت مش ترد :/
اسلام ابتسم وشالها وراحوا .
.................................................. .................................................. ..................عائلة أبو اسلام(عائلة ة)
ابو اسلام:رجال والنعم فيه مرة أخلا وغني مرة ومعرووف بالسوق والعالم كلها تعرفه وليه رجة وأناقة وفخامته واخلاقه تخلي الكل يحترمه ... رجال معروف بالسوق ووله شركاته وبيوته الفاخمة مرة
أم اسلام: حرمة طيبة وحبوبة ومش كبيرة مرة
اسلام: 24 أخر سنة بالجامعة مهندس بترول يشتغل مع أبوه يساعده تبارك الله عليه يخققق فوق ما تتصور 2014ن عيونه سماوية مو واسعة ولا ضيقة جسمه رياضي وسيييييييييييم شعره قصير ناعم ويهبل الله يحميه له رزة ولا هيبه الكل يحترمه
""بس إلي صار منه بالمول يخليكم هذا له رجا هذا "" ههههههههه
ندى أخته 21 سنة تدرس مفصل بالجامعة تدريس فزياء حبوبة وطيبة كتير عيونها واسعة عيونها مثل اخوها مش بيضة كتير شعرها لين نص ظهرها جسمها حلو ورشيق
فهد:عمره 20 سنة حييل يجنن ابيض وعيونه عسلية وشعره لين كتفه يدرس مفصل بالجامعة طب
جسمه يهبل وذكي كتير ... وعنيد مررة
لما أكيد تعرفوها لما عمرها 5 سنوات بروضة مرة حلوة وصغيرونة وعليها مقالب جاهز وبرائة وبعد جريئة هههههههه
.................................................. .................................................. ....
نرجع لمي ونهى
نهى: من لما صدمتي بالهذا وانتي مفهية ش فيك
مي: ايه م فيني شي
نهى:ههههههههههه ايي اييي أخذتي تهزيئة
مي: خفيفة أقول امشي وانتي ساكتة مالت عليه وش كدا يقول :/
نهى: خلاص اعتذر بس والله كنت شوي وأضحك عليك يكلمك وانتي ولا هنا
مي: ههههههههههه طيب ي اختي سكري ع السالفة
نهى: ماني مسكرة أقول للشلة يختي
مي: خخهههههههههه نهى بقى خلصينا تبيني اتفشل
نهى: هههههههههههههه اي اي اسكتي بس
وصلولمحل الورد
نهى : أدخلي هذا المحل ابي ورد يلا
مي: والله نسيت الورد هههههههههه
نهى : اي أقول اركزي معي يلا ندخل وبلا هبل
مي : طيب دخلنا يلا
نهى:اي لو سمحت ابي
.. وأختارت الورد إلي تبيها وطلعت من المحل والكل طلع ..
نهى: بنات ههههههههههه ههههههههههه
أية: بسم الله وش فيك انتي
رنا : ههههههههههه عبط
نهى:اسمعوا اسمعوا
مي تطالع فيها ومعصبة شوي م تبي الشلة تتفشل :خلاص نوني بت
نهى : لا لا تكفين م فيها شي ميمي
مي: هيهيهي طيب يأختي
أية ورنا ما فهمين شي ..رنا: وش فيكم قولوا وش فييي
أية تضرب نهى : قولوا بقى الله
مي: ههههههههههههه
نهى: اي وجع عورتيني هههههه
اية: اخلصي احس كيس جوافة أنا ورنا
الكل : ههههههههههههههههه
نهى قصت الحكاية كلها والبنات ضحك ضحك
رنا : بجد دة حصل
مي تضحك: اي استغفرالله
أية : اي والله ترجعولوا الصغيرة وذا يسب ويصارخ :/
مي: خلاص خلاص سكره أكره كدة والله
نهى: ههههههه فضونا بقى يلا نشتتري وتخلص
((راحوا يشتروا إلي ناقصهم)
.................................................. .................
عند اسلام
..اسلام والله تخقق البنت ...........
سعود صديقه نفس الجامعة ونفس السن وخويه مررةوابن خالته : اسلام اسلام اسلام ...
اسلام:.................
سعود: هي ي ولد إنت
اسلام: هلا
سعود: لا الله أناديك سنة وبعدين ليش تحكي مع البنية كدة وش فيك انت جايبتلك أختك وتهاوشها
اسلام:ها طيب أقول لا تكثر واالله كنت معصب
سعود: طيب ي أخي بس ليش كدة وش تقول الحين
اسلام: خلاص سوسو ويضحك اعتذرنا
سعود: سوسو في عينك
ويضحكون..
فهد يدق على جوال اسلام
اسلام: هلا فهودي
فهد:أقول اسلام لقيت هالما
اسلام: اي اي لقيتها الحمد لله
فهد معصب بس محترم أخوه أكبر منه أكيد: ليش ليش ما دقيت ترانا على اعصابنا وأمي شوي واخرها
اسلام: هدي فهودي خلاص راجع أنا وإياها
فهد: اي طيب سلام
اسلام: يا الله نست أدق اطمنهم
سعود: يالله نرح لا أمك حين حرام بنتها
اسلام: أي بنروح يلا
وراحوا للعائلة ..
أم اسلام: لما لما حببتي
اسلام: هدي يوما خلاص هي بخير وهي عندك الحين
أم اسلام: وين ي ولدي لقيتها (وتحضن لما )
لما: خالتو جابتني واحدة ماما
أم اسلام: الحمد لله ي بنتي لا تروحي مرة ثانية اجلسي جنبنا
اسلام: خلاص يوما واحدة جابتها لقيتها وشوفناها والحن عندك هدي يوما
أم اسلام:اي والله ودي اشكرها شوي وكنت بموت عليها
اسلام: شكرناها يوما
سعود: هدي خالتي الحمد لله جبناها وشكرناها إلي جابتها .. ويمسك أسلام بكتفه
اسلام يطالع فيه ويضحك : شششش اسكت سوسو ههههههههه
سعود :/ : سوسو ثاني طيب ي رئيس الشركة طيب
اسلام: اي ولا ما يعجبك
سعود: حبيبي إنت
اسلام: يوما خلصتوا خلاص نروح البيت تأخرنا على ندوش
أم اسلام : اي خلصنا يلا نروح والله ندوش ما تخاف بسم الله عليها بيتي
اسلام سعود: هههههههههههههه

والكل طلعوا من الظهران للبيت
.................................................. ..........
عند الحريم بالمطعم
أم زياد: اخيرا جيتو
مي: السلام عليكم
الكل: وعليكم السلام
أم زياد: خلصتو كل إلي تبونه
البنات: اي خلصنا أي
أم أحمد: نهى يلا أبوك يدق
نهى: حاضر ماما يلا وتسلم على الباقي وراحت
((أبو زياد وأبو أحمد وأبو رنا كلهم محاسبين بشركة معروفة ف ال ة وخاصتا في الدمام))
أبو أية رجال نعم فيه مرة طيب بس يعصب شوي يحب النظام وهو مهندس
أم اية حبوبة وطيوبة
أية عمرها 21 سنة جميلة عينها سود شعرها كيرلي بس خقة وجسمها حلو
رامي ومرام تؤم أخواتها مرة حبوبين وحلوين حيييل عمرهم 14 سنة
اية:ماما حبيبيتي بابا يدق
أم اية : اي والله نشوفكم على خير
وسلموا عليهم وطلعوا وراهم علطول عيلة مي ونهى وراحوا
.................................................. ....
... بكرة أكمل البارت بس أبي اليوم أشوف لما رأتوهاحلوة ولا لأ


موضوع مقدم من منتديات ديزاد
منتديات ديزاد باتنة (http://www.dzbatna.com/vb)



https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/482113_236967293114455_1193518507_n.png (http://www.dzbatna.com/vb)
©المشاركات المنشورة تعبر عن وجهة نظر صاحبها فقط، ولا تُعبّر بأي شكل من الأشكال عن وجهة نظر إدارة المنتدى (http://www.dzbatna.com/vb)©

استعمل مربع البحث في الاسفل لمزيد من المواضيع


سريع للبحث عن مواضيع في المنتدى